کل نماهای صفحه

۵ تیر ۱۳۹۶

جان بولتون: آمریکا در قبال هلال کنترلی رژیم ایران تا مدیترانه، دست روی دست نخواهد گذاشت

جان بولتون: آمریکا در قبال هلال کنترلی رژیم ایران تا مدیترانه، دست روی دست نخواهد گذاشت




مصاحبه فاکس نیوز با جان بولتن

مصاحبه فاکس نیوز با جان بولتن


جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل‌متحد و رئیس بنیاد گیت استون، در مصاحبه با فاکس‌ نیوز درباره مقابله با دخالتهای رژیم ایران در منطقه و تلاش برای تشکیل هلال شیعی از ایران تا مدیترانه گفت:‌

من فکر می‌کنم که این وضعیت بسیار جدی است و دارای دو جنبه اصلی است. اول این‌که از شکست استراتژی آمریکا در برخورد با داعش با تکیه بر دولت عراق، دولتی که به‌طور موثری، ماهواره‌یی برای آیت‌الله‌های تهران است، باید شروع کرد. عراقیها به رژیم ایران اجازه داده‌اند که زمینه را برای وصل شدن به رژیم اسد در سوریه، حزب‌الله و سایر گروه‌های تروریستی فراهم کند. ما همچنین روسیه را هم‌پیمان سوریه و رژیم ایران یافتیم. در نتیجه، تلاشهای ما علیه داعش به‌گونه‌یی است که ما داریم خودمان را درست در وسط این ائتلاف قرار می‌دهیم بدون این‌که واقعاً برایش آماده باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توانیم برای آن آماده شویم؟ گفت این، به دومین عنصر مرتبط می‌شود و آن این‌که وقتی داعش شکست خورد، ... یک خلأ قدرت به‌وجود خواهد آمد و رژیم ایران، رژیم اسد، روسیه و حزب‌الله تلاش خواهند کرد این خلأ را پر کنند. به همین دلیل فکر می‌کنم ما نیاز داریم نیروهای عرب بیشتری را وارد عمل کنیم، نه نیروهای عراقی که تحت نفوذ رژیم ایران هستند، بلکه نیروهایی از مصر، اردن و کشورهای خلیج‌فارس باشند در این صورت ما می‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

مجری سی.ان.ان پرسید اگر این خلآ توسط ما پر نشود چه می‌شود جان بولتون پاسخ داد: در آن صورت توسط رژیم ایران، توسط دولت بغداد که تحت کنترل رژیم ایران است و توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، رژیم علویهای بشار اسد و حزب‌الله پر خواهد شد که همه آنها تحت حمایت روسیه هستند.

جان بولتون درباره هلال شیعی گفت:‌من فکر می‌کنم اجلاس آتی سران در کمپ دیوید می‌تواند خیلی مفید باشد... دوستان عرب ما در منطقه 8سال است که می‌بینند باراک اوباما به سمت رژیم ایران متمایل می‌شود، رژیمی که بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی است، رژیمی که به‌دنبال تسلیحات اتمی است و هنوز هم، به‌رغم توافق اتمی، دارد آن را دنبال می‌کند... ما به بیش از صرفاً حرف از سوی
دونالد ترامپ نیاز داریم. او باید بوروکراسی موجود را به سمت کسب مجدد نفوذ آمریکا در منطقه سوق دهد و برای رژیم ایران روشن سازد که شالوده ا ی که آنها سعی می‌کنند در رابطه با آن هلال کنترلی، از ایران تا مدیترانه و از طریق حمایتش از حوثیهای یمن... بریزند، آمریکا دست روی دست نخواهد گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر