کل نماهای صفحه

۱۷ خرداد ۱۳۹۶

دکتر ولید فارس:‌ احتمال رویارویی آمریکا با رژیم ایران

دکتر ولید فارس:‌ احتمال رویارویی آمریکا با رژیم ایران

فاکس نیوز یک بررسی از سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران ارائه داده و از قول دکتر ولید فارس می‌گوید احتمال رویارویی با رژیم ایران به‌ویژه در سوریه وجود دارد. فاکس نیور 15خرداد 96: نیویورک تایمز گزارش کرد سیا مدیر جدیدی را برای علمیات علیه رژیم ایران معرفی کرده است. این روزنامه از نام واقعی او در صفحه اول خود استفاده کرده است. نیویورک تایمز می‌گوید تعیین کسی در سطح این فرد، هشدار روشنی به رژیم تهران است مبنی بر این‌که اوضاع مانند گذشته نیست.آیا قرار دادن او در این موضع، پیام روشنی به آخوندها است؟

ولید فارس، متخصص امور خاورمیانه: بله، کاملاً. اقدام نیویورک تایمز، اقدام ناهنجاری بود و کنگره باید در این رابطه سؤالاتی را مطرح کند زیرا این موضوع با خط مشی امنیت ملی ما در قبال کشوری مرتبط است که در لیست کشورهای حامی تروریسم می‌باشد.

فاکس نیوز: بله، یک گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در سالهای 1980یک مدیر بخش سیا را ربود و کشت.
ولید فارس: البته. در بیروت بسیاری از گروگانها به قتل رسیدند. همچنین رژیم ایران با کمک حزب‌الله نیروهای ما را در عراق به قتل رسانده است. در نتیجه، ما در یک وضعیت رویارویی با رژیم ایران به‌سر می‌بریم. فاکس نیوز: اکنون به سراغ رژیم ایران و این‌که چقدر گستاخ شده است می‌رویم. آنها نه تنها نیروهای ما را در عراق کشته‌اند، بلکه در سوریه نیز شماری از نیروها و شبه‌نظامیان را به مکانی منتقل کرده‌اند که بسیار به محل استقرار مربیان آمریکایی در آنجا نزدیک هستند. آمریکا 90هزار بروشور بر روی این نیروها در جایی که جمع شده بودند انداخت... که به عربی در آنها نوشته بود، حرکت کنید، اگر به پایگاه ما نزدیک‌تر شوید، ما شما را به‌عنوان دشمن قلمداد خواهیم کرد و حمله می‌کنیم. آیا این طرح رژیم ایران است که سعی می‌کند آمریکا را تست کند؟

ولید فارس: فراتر از آن است. رژیم ایران سعی می‌کند استراتژی خود را برای ایجاد یک پل زمینی میان ایران و عراق به داخل سوریه و حزب‌الله در لبنان پیش ببرد. آن بخش از صحرا که ما عملیات علیه داعش را پیش می‌بریم، دقیقاً همان منطقه‌یی است که آنها می‌خواهند تسخیر کنند. آنها می‌خواهند که آمریکا داعش را نابود کند اما در ضمن می‌خواهند که این زمین را بگیرند. فاکس نیوز: چه موقع این جنگ لفظی... تبدیل به یک جنگ واقعی میان نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه و این شبه‌نظامیان رژیم ایران می‌شود؟ ولید فارس: باید صریح باشیم که نبرد رقه به‌زودی شروع می‌شود، در نتیجه، ما و هم‌پیمانان ما، از شمال می‌آییم. منطقه‌یی که ما در موردش صحبت می‌کنیم از مرز اردن شروع می‌شود و به سمت شمال امتداد پیدا می‌کند. بنابراین، اگر ما سرعت عمل کافی داشته باشیم که رقه را به کمک هم‌پیمانانمان بگیریم و سرعت کافی داشته باشیم که با آن نیرو در جنوب پیوند بخوریم، در آن صورت رژیم ایران بازنده خواهد شد. این چیزی است که آنها هم می‌دانند به همین دلیل دارند هر چقدر که می‌توانند فشار می‌آورند تا قبل از این‌که ما رقه را بگیریم، به آن منطقه دست یابند.
تلویزیون فاکس نیوز:‌دوران خطرناکی است.



لابی ها ودلالان حفط نظام را بشناسید

روی لینکها کلیک کرده وبخوانید











رژیم  ملایان













نگرانی لابی های ملاهای ایران در واشنگتن بعد از پیروزی ترامپ


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر