کل نماهای صفحه

۲۹ خرداد ۱۳۹۶

توافق مصری اماراتی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم

توافق مصری اماراتی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری عربی مصر و شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، ولی‌عهد ابوظبی توافق کردند که دو کشور در زمینه مبارزه با تامین مالی، پوشش سیاسی و حمایت رسانه‌ای تروریسم همکاری کنند.
شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی عصر دوشنبه 19 ژوئن 2017 در قاهره با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری عربی مصر و جمعی از مقامات این کشور.
علاء یوسف، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر درباره این دیدار گفت: «در ابتدا دیداری میان عبدالفتاح السیسی و شیخ محمد بن زاید صورت گرفت و پس از آن هیات‌های دو کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار رئیس‌جمهوری مصر با استقبال از ولی‌عهد ابوظبی، به روابط ویژه دو کشور امارات و مصر اشاره و بر استحکام، هماهنگی و مشورت مستمر دو طرف درباره موضوعات مورد اهمیت مشترک تاکید کرد. او همچنین به خواست جدی مصر برای استمرار روابط دوجانبه در همه زمینه تاکید کرد.»
به گفته سخنگوی مصر، ولی‌عهد ابوظبی نیز بر استمرار حمایت همه‌جانبه امارات از مصر تاکید کرد. شیخ محمد بن زاید به نقش مصر در منطقه به عنوان یکی از پایه‌های ثبات، صلح و امنیت در منطقه اشاره و تلاش‌های این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم را تمجید کرد.
علاء یوسف در ادامه گفت: « در این دیدار دوجانبه، همه جوانب روابط ویژه دو کشور و همچنین شیوه‌های افزایش این روابط و همکاری‌ها بررسی شد. همچنین درباره برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهمیت برای دو کشور و تنش‌های موجود در منطقه، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و لزوم هماهنگی تلاش‌های همه کشورهای عربی برادر و جامعه جهانی در زمینه مبارزه با تروریسم در همه سطوح و به ویژه تامین مالی، پوشش سیاسی و حمایت رسانه‌ای تروریسم و ارسال تسلیحات و پیکارجو به تروریست‌ها بحث و تبادل نظر شد.
امارات متحده عربی و جمهوری عربی مصر همچنین بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های عربی مشترک در زمینه‌هایی که به نفع ملت‌های عربی است، تاکید کرده و خواستار تلاش برای یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های موجود در کشورهای منطقه شدند. این تلاش‌ها باید با هدف حفاظت از حاکمیت ملی و وحدت اراضی و بازسازی نهادهای ملی این کشورها در راستای بازیابی امنیت و ثبات این کشورها باشد.
دو طرف توافق کردند که هماهنگی و مشورت، به ویژه در این برهه زمانی حساس که چالش‌های فراوانی امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بین دو کشور استمرار یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر