کل نماهای صفحه

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

افشای شکنجه گرها - زندان تربت جام؛ افشای اسامی شکنجه‌گران و مقامات

 زندان تربت جام؛ افشای اسامی شکنجه‌گران و مقامات

اسامی شکنجه‌گران و مقامات زندان تربت جام

در نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۲ رئیس جدید زندان تربت جام بنام راعی معرفی شده است. او پیش از این معاون زندان تربت جام و همچنین حفاظت زندان‌های قوچان و تربت حیدریه بوده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شقاوت و بیرحمی در زندان تربت جام، علیه زندانیان بی‌دفاع، بی‌داد می‌کند.

مقامات این زندان، با ایجاد جو رعب و وحشت و شکنجه زندانیان، اجازه درز کوچکترین اطلاعاتی از آن به بیرون را نمی‌دهد. زندان تربت جام از معدود زندان‌هایی است که از آن اطلاعات چندانی وجود ندارد. پیش از این گزارشی توسط یک زندانی آزاد شده از زندان تربت جام نوشته شده و به گوشه‌ای از جنایات مقامات و ماموران زندان اشاره شده بود که در سایت کانون حقوق بشر ایران منتشر شد. این زندان توسط جنایتکاران و شکنجه‌‌گرانی که بر آن ریاست می‌کنند اداره می‌شود. در آنجا زندانیان از کمترین حقوق هر زندانی بی‌بهره بوده و همواره مورد فشار و ستم رئیس این زندان قرار دارند.

شرایط غیر انسانی در زندان تربت جام

زندان تربت جام
زندان تربت جام

زندان تربت جام دارای ۳بند است. یک بند به زنان و ۲بند به مردان اختصاص دارد. البته زندان تربت جام ۵بند مردان دارد ولی ۳بند آن تا کنون بهره‌برداری نشده است و زندانیان را عمدا در وضعیت غیرانسانی و در شرایط سخت نگهداری می‌کنند.

هر بند ۱۴ اتاق دارد و در هر اتاق ۲۱ تخت وجود دارد. ولی در حال حاضر در هر اتاق بین ۴۰ تا ۴۵نفر زندانی محبوس هستند. به این ترتیب در هر بند حداقل ۲۰نفر کف خواب هستند.

هر بند این زندان ۳۰۰نفر ظرفیت دارد ولی در هر کدام ۱۵۰۰نفر زندانی را جا داده‌اند که می‌توانید تصور کنید به لحاظ بهداشت و سلامتی، زندانیان در چه وضعیتی قرار دارند.

این گزارش توسط یک زندانی که از زندان تربت جام آزاد شده‌ تنظیم شده که عینا برای اطلاع عموم منتشر می‌شود.

زندان تربت جام
زندان تربت جام

افشای مقامات و شکنجه‌گران در زنـدان تربت جام

در نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۲ رئیس جدید زندان تربت جام بنام راعی معرفی شده است. او پیش از این معاون زندان تربت جام و همچنین حفاظت زندان‌های قوچان و تربت حیدریه بوده است. راعی به وحشی‌گری و بی‌رحمی در میان زندانیان معروف است.

راعی مانند روسای سایر زندان‌های خامنه‌ای، یک دزد حرفه‌ای هم هست. وی از حقوق زندانیانی که به اشکال مختلف مشغول به کار هستند تا برای خانواده‌های خود، پولی پس انداز کرده و برای آنها بفرستند، ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کسر کرده و برای خودش برمی‌دارد.

اسامی کادرها و مسئولان زندان تربت جـام از این قرار است:

–     راعی                       رئیس زندان

–     جعفرزاده                 مسئول مراقبت و گزارش عملکرد

–     براتی                      مسئول حفاظت اطلاعات

–     حمید تیموری          افسر جانشین

–     علی اسدی               افسر نگهبان شب

–     راستگو                    افسر نگهبان بند ۱

–     حسین پور               افسر نگهبان بند ۲

–     شیخ زاده                 مسئول فرهنگی و روابط عمومی زندان

شیخ زاده که یک آخوند است، فرد کثیف و جنایتکاری است. او شب‌های اعدام زندانیان حضور دارد و با عشق و علاقه از صحنه‌های اعدام زندانیان صحبت کرده و تعریف می‌کند.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه در افشای شکنجه‌گران و ناقضان حقوق بشر به ما یاری رسانید

افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

سران حکومت با سخت کردن شرایط زندان می‌خواهند به زندانیان این گونه القا کنند که هیچ حسابرسی در قبال جنایات‌شان نخواهند داشت. دراین سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌های داخلی و بین‌المللی در پی داشته است، این واکنش‌ها، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر می‌شود. پس وظیفه هر شهروندان و زندانی، افشای هر گونه اطلاعات و جنایات، مقامات و شکنجه‌گران از درون زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر