کل نماهای صفحه

۲ شهریور ۱۴۰۲

سلسله افشاگریها - قسمت سوم – افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار + برخی واکنش ها و اظهار نظرها شماره ۸

 سلسله افشاگریها - قسمت سوم – افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار + برخی واکنش ها و اظهار نظرها شماره ۸

برای اولین بار تصاویر و مشخصات ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار کرج منتشر می شود/ بسیاری زندانیان آزاد شده از این زندان جهنمی از این ابتکار، تشکر و ابراز خوشحالی کردند

کانون حقوق بشر ایران۲۱مرداد ۱۴۰۱، سومین قسمت از مجموعه افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار از نظرتان می گذرد. در این مجموعه اسامی و مشخصات ۶۰ زندانبان و شکنجه گر دیگر به همراه تصاویر ۴۶ تن از آنان منتشر شده است. پس از انتشار قسمت‌های اول و دوم، بسیاری زندانیان آزاد شده از این زندان جهنمی، ابراز خوشحالی و قدردانی نموده و اسامی و مشخصات شماری از این زندانبانان را تایید کردند.

در قسمت اول و دوم این افشاگری اسامی ۱۵۶ زندانبان و شکنجه گر زندانی قزلحصار به همراه تصاویر برخی از آنها و کد ملی تمامی آنها منتشر شد.

کانون حقوق بشر ایران از کلیه کسانی که با ریسک پذیری بالا این مجموعه را به ما رسانده اند تقدیر و تشکر میکند. پیشتر اسامی و مشخصات شکنجه گران و زندانبانان زندان بهبهان و زندان شیبان اهواز منتشر شده بود.

شایان ذکر است که پس از انتشار قسمتهای اول و دوم این افشاگری بسیاری هموطنان با ارسال مطالب و یادداشتهایی ضمن تقدیر و تشکر و اظهار خوشحالی بابت این افشاگری‌ها، نکات بسیار تکاندهنده‌ای درباره سابقه و کارنامه این افراد بیان کردند که برخی را در زیر می خوانید:

یک شهروند نوشت‌: «همه این اسامی را که افشا کردید همه را تک به تک میشناسم و همه در اذیت وآزار زندانیان خیلی دخالت داشتند.»

یک زندانی آزاد شده نوشت:‌«من این افراد را می شناسم ، اینها خون ما را در شیشه کرده بودند. از میان آنها چند نفری الان دیگر در زندان نیستند و رفته اند و چند نفرشان هم به زندان تهران بزرگ منتقل شده اند.»

یک نفر دیگر نوشت: « زندان قزلحصار، دانشگاه جنایت است! و اساتید آن خلافکار و مواد فروش هستند. همگی ماموران زندان هستند! پول که باشد در آن جهنم، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد مهیاست! بقول خودشان، ایمان فلک در آنجا بر بادست!»

یک زندانی آزاد شده نوشت: « اینها خون ما را در شیشه کرده بودند و خوبشان شد که اینطور افشا کردید! این بی شرفها همه را معتاد و بدبخت کردند. اونها پدر ما را درآورده بودند روزی ده بار از خدا آرزوی مرگ میکردم. از بعد از آزادی فقط با انواع قرص های اعصاب و استخوان و فشار خون و … زنده هستم.»

همچنین یک کاربر در شبکه های اجتماعی نوشت: «اینجور اخبار را جدی بگیرید و در نشر آن بکوشید. چند سازمان حقوق بشری اسامی جنایتکاران رژیم را ثبت کرده و آنها را در لیست تحریم ها و تعقیب قانونی در خارج از کشور قرار می‌دهند. اینها فقط بین ما فعالین دست بدست نمیشود، نهادهایی هستند که از همین اطلاعات برای پاسخگو کردن ناقضین حقوق بشر استفاده می‌کنند.»

یک زندانی آزاد شده دیگر چنین نوشت: در قزلحصار ماموران خیلی اذیت می کردند. عکسهایی که منتشر کردید عین حقیقت است. خیلی بیشرف بودند یعنی نه رحم دارند و نه مروت و هیچ چیز برایشان مهم نیست جز پول! یکی از آنها به اسم اسماعیلی رئیس اندرزگاه واحد ۱ قزلحصار اندرزگاه ۴ سالن ۳ جوانان بوداین بیشرف نسبت به زندانیان هیستریک بود. در زندان پوشیدن بیژامه آزاد است اما هرکس می پوشید او وی را به انفرادی می فرستاد. او روحیه زندانی را می شکستدر قزلحصار همه افسرنگهبانها خطرناک بودند چون زندانی را می زدند و می کشتند و بعد می گفتند بدلیل نرسیدن مواد مرد!

سه نفر از اینها استثنایی هستند! اینها خطرناکترین افراد زندان هستند شامل: علی مدبر، زلال و کفایتی. اینها خطرناکترین افراد زندان هستندالان هم یکی هست به اسم سید سادات (سید شمر) اینها خونخوار هستند

یکی دیگر از خونخوارها اسمش شلالوند است. او خون زندانیان را در شیشه کرده است. در سال ۹۴ هر زندانی که میخواست به مرخصی برود را به میله می‌بست و با دستبند و پابند او را قپانی میکرد، بعد به سوییت می برد و خداحافظ! حتی ملاقات آخر هم به او نمی داد. او را نزدیکهای اذان صبح می بردند به سوییت واحد یک و اجرائیش می کردند.»

یک زندانی آزاد شده دیگر نوشت: «همان کمره‌ای یادم نمیره بخاطر دو پرس چلوکباب و کمی تنقلات یک نفر را فرستاد به اتاق یک نفر دیگر و آنقدر با چاقو او را زدند بطوریکه خون آلود جلوی نرده های محوطه افتاده بود و چند نفر همزمان او را با چاقو می زدند. تا اینکه سایر زندانیان به زور این زندانی را نجات دادند.»

فاکتها و نمونه هایی که شهروندان و بخصوص زندانیان آزاد شده از این زندان جهنمی نوشته اند بسیار زیاد است. ما تلاش می‌کنیم در گزارشی جداگانه به آن بپردازیم.

قسمت سوم – اسامی، مشخصات و کد ملی ۶۰ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار به همراه تصاویر ۴۶ تن از آنان

اسامی زندانبانان و شکنجه گران زندان قزلحصار

افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار - قسمت سوم
افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار - قسمت سوم

تصاویر زندانبانان و شکنجه گران زندان قزلحصار

زندانبانان و شکنجه گراق قسمت اجرای احکام

افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار - قسمت سوم
افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار - قسمت سوم

زندانبانان و شکنجه گران بخش «بهداری زندان و معاون سلامت»

افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار - قسمت سوم

زندانبانان گارد زندان (سرکوبگران)

افشای ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار - قسمت سوم

افشاگریهای پیشین:

افشاگری – اسامی و مشخصات ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار + عکس و کد ملی – قسمت اول

افشای شکنجه گران زندان قزلحصار – قسمت دوم

افشای تصاویر و مشخصات ۳۱ زندانبان و شکنجه گر در زندان بهبهان

افشای اسامی و مشخصات و عکسهای جانیان و شکنجه گران زندان شیبان اهواز

in افشای شکنجه‌گران کانون حقوق بشر ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر