کل نماهای صفحه

۱۴ تیر ۱۳۹۷

یک منبع دپیلماتیک فرانسوی به رویترز گفت مجاهدین از لیست تروریستی خارج شدند و می‌توانند به فعالیتهای خود ادامه دهند

یک منبع دپیلماتیک فرانسوی به رویترز گفت مجاهدین از لیست تروریستی خارج شدند و می‌توانند به فعالیتهای خود ادامه دهند

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس با حضور مریم رجوی - ۹تیر۹۷
گردهمایی مقاومت ایران در پاریس با حضور مریم رجوی -

۹تیر۹۷
رژیم آخوندی در یک اقدام احمقانه دیپلوماتیک سفرای آلمان فرانسه و بلژیک را به وزارت‌خارجه خود فراخوانده است تا به دستگیری دیپلومات تروریست خود در اتریش که شخصاً بمب را در لوگزامبورگ به تروریستها داده بود اعتراض و آن را به شیوه آخوندی رفع و رجوع کند. رژیم مخصوصاً در رابطه با فرانسه که محل برگزاری همایش بزرگ ایران آزاد بود به طلبکاری پرداخته و با نادیده گرفتن سالگرد شبه کودتای نافرجام علیه مقاومت ایران در فرانسه در ۱۷ژوئن دولت فرانسه را به‌نحو مضحکی به حمایت از سرنگونی رژیم و اهداف مجاهدین متهم کرده است.

پاسخ فرانسه به رژیم ایران

رویترز ۱۴تیر۹۷ گزارش داد وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه سفیران فرانسه، آلمان و بلژیک را در اعتراض به دستگیری یک دیپلومات ایرانی در آلمان در رابطه با طرح بمبگذاری در همایش سالانه شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس فراخواند. رژیم ایران همچنین فرانسه را به حمایت از این گروه که از طرف تهران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خوانده می‌شود متهم کرد که به‌دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است.
یک منبع دپیلماتیک فرانسوی به رویترز گفت به مقامهای ایرانی خاطرنشان شد که فرانسه از ایدئولوژی، اهداف و فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت نکرده، اما به هر حال آنها از فهرست سازمانهای تروریستی اروپا حذف شده‌اند و این سازمان می‌تواند فعالیتهای خود را تا زمانی که نظم عمومی را مخدوش نکند. ادامه دهد.

درخواست استرداد تروریست رژیم ایران از فرانسه

به گزارش رویترز مقامهای فرانسوی روز چهارشنبه یک درخواست رسمی برای استرداد فرد دستگیر شده در فرانسه از جانب مقامهای بلژیک در رابطه با توطئه بمبگذاری دریافت کرده‌اند. رویترز می‌افزاید بلژیک در حال تحقیقات از دو ایرانی دستگیر شده است که حامل مواد انفجاری تی ای تی پی بوده‌اند این در حالی است که دیپلومات رژیم ایران که محل مأموریت او در اتریش بود در آلمان دستگیر شد همان کسی که در لوگزامبورگ مواد انفجاری را به تروریستها تحویل داده بود.رویترز همچنین خاطرنشان کرده است که رژیم ایران دست داشتن در این توطئه را تکذیب می‌کند رژیم تهران از قدیم خواهان سخت گیری و بستن دفاتر مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، واشنگتن و ریاض بوده است این گروه مستمراًً در رسانه‌های رژیم ایران مورد تاخت و تاز واقع می‌شوند.

تسنیم: حمایت فرانسه از برگزاری نشست‌های مجاهدین در پاریس

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۴تیر۹۷‌: «یک مقام در وزارت‌خارجه فرانسه گفت که به‌دلیل خروج نام گروهک تروریستی منافقین از شمار سازمانهای تروریستی مدنظر اروپا، این سازمان می‌تواند نشستها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی، برگزار کند».

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر