کل نماهای صفحه

۲۴ تیر ۱۳۹۷

رئیس‌جمهوری روسیه، گفت رژیم ایران حاضر است فوراً از سوریه و عراق خارج شود.

رئیس‌جمهوری روسیه، گفت رژیم ایران حاضر است فوراً از سوریه و عراق خارج شود.

پشت‌پرده سفر ولایتی، آیا با اسرائیل...؟


یکی از دیپلمات‌های رژیم به نام حسین ملائک، سفیر سابق ایران در چین که از او به‌عنوان کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل نام می‌برند، با اشاره به همزمانی سفر ولایتی با سفر نتانیاهو می‌گوید(اعتدال نیوز ـ ۲۳تیر): «نقشی که اسراییل در روابط ایران و روسیه بازی می‌کند در حال حاضر بسیار جدی و ملموس‌تر از نقش اسراییل در روابط ایران و آمریکا است. نظام بسیار محافظه‌کار ایران که به هیچ عنوان علاقه‌‌یی به به‌وجود آوردن شائبه و شک در روابط خارجی خود ندارد، در این مورد خاص پذیرفته است که نماینده خود را در زمان حضور نتانیاهو در روسیه به این کشور بفرستد و این حاکی از اهمیت موضوع اسراییل در روابط ایران و روسیه است».

پس اولاً یک هدف ولایتی و مهم‌ترین موضوع بحث او در مسکو مسأله حضور رژیم در سوریه بوده است.

نتیجه این بحث چه بود؟

این را باید از رادیو فرانسه ۲۲تیر شنید که گفته است:

«علی‌اکبر ولایتی، مشاور خامنه‌ای در امور بین‌المللی، پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفت رژیم ایران حاضر است فوراً از سوریه و عراق خارج شود.

ملائک در ادامه‌ توضیحات خود در پاسخ به این سؤال که چه عاملی ایران را وادار به اعزام نماینده به مسکو کرد؟ می‌گوید: از آنجا که قرار است روسای جمهور آمریکا و روسیه در دوشنبه ۱۶جولای در هلسینکی با یکدیگر ملاقات کنند همه منتظر آن هستند ببینند چه تصمیم تعیین‌کننده‌‌یی و یا چه معامله‌‌یی در این ملاقات صورت گیرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر