کل نماهای صفحه

۱۸ مرداد ۱۳۹۷

شبه‌نظامیان شیعه عراقی: محاصره ایران را خواهیم شکست

شبه‌نظامیان شیعه عراقی: محاصره ایران را خواهیم شکست
دبی-العربیه.نت فارسی
یک روز پس از آغاز اعمال بسته نخست تحریم‌های آمریکا علیه تهران، گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی پشتیبانی شده از سوی ایران، به «شکستن محاصره» این کشور تهدید کردند.
گروه «گردان‌های سید الشهدا» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فعالیت‌های بری شکستن محاصره اعمال شده علیه ایران که در نتیجه خروج ایالات متحده آمریکا اعمال شد، در جریان است».
این بیانیه موضع حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق که پایبندی این کشور به تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اعلام کرده بود «نا امید کننده و بزدلانه» توصیف کرد.
این بیانیه افزوده است: «اگر ایران نبود، اکنون العبادی در مسند قدرت نبود... اکنون دولت عراق وظیفه دارد در کنار ایران برای شکست محاصره اقتصادی بایستد».
حیدر العبادی شامگاه سه‌شنبه 7 اوت در کنفرانس خبری هفتگی خود گفته بود که عراق به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند است. او گفت که منافع عراق، از ماجراجویی در دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان مهم‌تر است.
در همین زمینه، حسن السالم رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق که نماینده سیاسی گروه شبه‎نظامی «عصائب اهل الحق» پشتیبانی شده از سوی ایران است، در بیانیه‌ای با اشاره به کمک‌های ایران به گروه‌های شبه‌نظامی، اظهار کرد: «زمان آن رسیده تا دولت عراق به ایران ادای دین کند».
السالم در بیانیه خود از دولت عراق خواست، موضعی در مخالفت با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران اتخاد کند.
از سویی نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق چهارشنبه 8 اوت با ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار المالکی از دولت عراق خواست بخشی از سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نباشد.
در بیانیه‌ای که دفتر المالکی صادر کرد، آمده است که او با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران مخالف است و از جامعه جهانی خواست «با سیاست‌های گرسته کردن ملت‌ها» مخالفت کند.
در همین راستا حزب «الدعوه اسلامی» در بیانیه‌ای، تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران را «نقض تمام ارزش‌های انسانی و عرف‌های بین‌المللی» توصیف کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر