کل نماهای صفحه

۳۰ مرداد ۱۳۹۷

بازداشت جاسوسان اطلاعاتی رژیم ایران علیه مجاهدین در آمریکا و بازتاب آن در رسانه ها

بازداشت جاسوسان اطلاعاتی رژیم ایران علیه مجاهدین در آمریکا و بازتاب آن در رسانه ها

بازتاب رسانه ها از بازداشت ماموران اطلاعاتی  رژیم ایران در آمریکا



بازتاب رسانه ها از بازداشت ماموران اطلاعاتی رژیم ایران در آمریکا

بازتاب رسانه‌ها از بازداشت جاسوسان اطلاعاتی رژیم ایران علیه مجاهدین در آمریکا 


دویچه وله فارسی: بازداشت دو ایرانی در آمریکا به اتهام "جاسوسی"
دو ایرانی روز دوشنبه ۲۰اوت (۲۹مرداد) در آمریکا به "جاسوسی" برای دوایر اطلاعاتی رژیم ایران متهم شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا احمدرضا محمدی دوستدار، شهروند ایرانی ـ آمریکایی و مجید قربانی از ایالت کالیفرنیا را به همکاری با یکدیگر برای رخنه در سازمان مجاهدین خلق به مأموریت از سوی جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است.
این دو نفر روز ۹اوت بازداشت شدند، اما دادگاه واشنگتن اتهام آنها را تا پیش از دوشنبه اعلام نکرده بود.
وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید، دوستدار ۳۸ساله که ساکن ایران است در ژوئیه ۲۰۱۷به شیکاگو سفر کرد و مأموران او را دیده‌اند که از "مرکز هیلل" و "خانه خباد" متعلق به یهودیان در نزدیکی دانشگاه شیکاگو عکس می‌گیرد.
او سپس به کالیفرنیا سفر و در آنجا با قربانی ملاقات کرد که طبق دادخواست، این ملاقات ظاهراً اولین ملاقات آنها بوده است.
دو ماه بعد قربانی ۵۹ساله برای یک روز به نیویورک پرواز می‌کند و در آن جا با شرکت در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق، از حاضران در مراسم عکس می‌گیرد.
دوستدار در ماه دسامبر به کالیفرنیا بازمی‌گردد تا اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد مجاهدین خلق را دریافت کند.
در مکالمات این دو که توسط پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) ضبط شده شنیده می‌شود که قربانی می‌گوید، تلاش می‌کند در سازمان مزبور "رخنه" کند. دوستدار نیز در مورد این‌که به او دستور داده شده اطلاعاتی جمع‌آوری کند توضیح می‌دهد.
او در این مکالمه می‌گوید: «من این عکس‌ها را به بچه‌ها می‌دهم تا تحقیق کنند.»
در دادخواست آمده که دوستدار به قربانی ۲۰۰۰دلار پول پرداخت کرده است.
طبق دادخواست، در مارس و آوریل سال جاری قربانی به ایران رفت و اطلاعات جمع‌آوری شده از مجاهدین خلق را در اختیار مقامهای رژیم ایران قرار داده و فهرستی از "وظایف" خود برای نفوذ در سازمان یاد شده دریافت کرده است.
در ماه مه قربانی در گردهمایی وابسته به سازمان مجاهدین خلق در واشنگتن با عنوان "آزادی برای حقوق بشر" شرکت کرد و در آنجا از سخنرانان و شرکت‌ کنندگان عکس گرفت.
دوستدار و قربانی متهم شده‌اند که به‌عنوان مأموران ثبت‌نشده رژیم ایران در آمریکا فعالیت کرده‌ و با این همکاری با دولت ایران، تحریم‌ها و قوانین آمریکا را نقض کرده‌اند.

سی ان ان:‌ دو تن از عوامل رژیم ایران که از جلسات و فعالیتهای مجاهدین خلق در آمریکا جاسوسی می کردند دستگیر شدند

 خبرگزاری رویتر: دو نفر به جرم جاسوسی برای رژیم ایران و علیه اپوزیسیون مجاهدین خلق در آمریکا دستگیر شدند

یونایتدپرس بین المللی: دو مرد به جاسوسی برای دولت ایران در خاک آمریکا متهم شدند، آنها علیه اعضای مجاهدین خلق جاسوسی می کردند

اسپوتنیک  روسیه: آمریکا دو نفر را به اتهام جاسوسی برای رژیم ایران علیه اعضای مجاهدین خلق در آمریکا متهم کرد. دادگستری آمریکا این دو نفر را همچنین متهم به دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران کرد. آنها مستقیما از طرف دولت ایران دست به شناسایی در داخل آمریکا می زده اند و در گردهمایی ها و مراسم مجاهدین  در آمریکا شرکت کرده و اطلاعات جمع آوری می کردند.

واشنگتن فری بیکن ۲۰ اوت ۲۰۱۸:
وزارت دادگستری اواخر دوشنبه اعلام کرد، دو تبعه ایرانی ـ آمریکایی توسط دولت ترامپ متهم به جاسوسی علیه مجاهدین در کالیفرنیا از جانب رژیم ایران شدند.
این اتهامات که اولین بار روز دوشنبه علنی شد در میان اولین اتهامات دولت ترامپ است که جاسوسان ایرانی را متهم به انجام عملیات ها علیه یهودیان و جوامع آمریکایی در خاک آمریکا می‌کند.
دیمرس معاون دادستان کل در بیانیه‌یی گفت«بخش امنیت ملی متعهد به حفاظت از آمریکا در برابر افرادی در کشور مان است که به‌طور غیرقانونی از جانب کشورهای خارجی متخاصم عمل می‌کنند».
این دو فرد ایرانی احمدرضا محمدی دوستدار یک تبعه آمریکایی ایرانی و مجید قربانی یک شهروند ایرانی ساکن کالیفرنیا شناسایی شدند.«گفته می‌شود از جانب رژیم ایران با انجام عملیات شناسایی مخفی علیه تأسیسات اسراییلی و یهودیان در آمریکا عمل کرده و اطلاعات شناسایی در مورد شهروندان آمریکایی و اتباع آمریکایی که اعضای مجاهدین خلق می‌باشند جمع‌آوری می‌کردند که یک گروه اپوزیسیون است که از تغییر رژیم در جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.
دیمرس گفت: «دوستدار و قربانی متهم اند که از جانب رژیم ایران عمل می‌کرده‌اند که شامل انجام شناسایی مخالفان سیاسی و شرکت در سایر فعالیتهایی است که می‌تواند آمریکاییان را بخطر اندازد. با دستگیری آنها و این اتهامات ما به‌دنبال حسابرسی از این متهمین هستیم


سایت وزارت دادگستری آمریکا ۲۰ اوت ۲۰۱۸

واشنگتن ـ امروز یک کیفرخواست ارائه شد که احمدرضا محمدی دوستدار ۳۸ساله، دارای تابعیت دوگانه آمریکا و ایران و مجید قربانی ۵۹سال، تبعه ایران و مقیم کالیفرنیا را به اقدام به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات در رابطه با تأسیسات یهودیان در آمریکا و جمع‌آوری اطلاعات شناسایی در مورد شهروندان و اتباع آمریکایی که اعضای مجاهدین خلق (ام.یی.کی) بودند، محکوم می‌کند.
اتهامات توسط جان دیمرس John Demers معاون دادستان کل برای امنیت ملی و جسی کی لیو Jessie K. Liu دادستان آمریکا برای منطقه کلمبیا و مایکل مک گاریتی Michael McGarrity معاون مدیر اجرایی وقت شاخه امنیت ملی اف.بی.آی اعلام شد.
دیمرس معاون دادستان کل گفت«بخش امنیت ملی متعهد به حفاظت از آمریکا در برابر افرادی در کشورمان است که به‌طور غیرقانونی از جانب کشورهای خارجی متخاصم عمل می‌کنند».
«دوستدار و قربانی متهم اند که از جانب ایران عمل می‌کرده‌اند که شامل انجام شناسایی مخالفان سیاسی و شرکت در سایر فعالیتهایی است که می‌تواند آمریکاییان را بخطر اندازد.
با دستگیری آنها و این اتهامات ما به‌دنبال حسابرسی از این متهمین هستیم».
جسی کی لیو معاون دادستان منطقه کلمبیا گفت«این کیفرخواست نشان‌دهنده تعهد وزارت دادگستری برای حسابرسی از مأموران دولتهای خارجی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا عمل می‌کنند می‌باشد به‌خصوص که آن ماموران، افراد و فعالیتهای قانوناً حفاظت‌شده، در این کشور را شناسایی می‌کردند»‌.
مک گاریتی معاون مدیر اجرایی وقت (اف بی‌آی) گفت« این فعالیت ادعا شده نشان‌دهنده علاقمندی مستمر در هدف قرار دادن آمریکا و نیز گروههای بالفعل اپوزیسیون که در آمریکا مستقرند می‌باشد».
«اف بی‌آی به شناسایی و مختل کردن افرادی که به‌دنبال شرکت در فعالیت غیرقانونی از جانب ایران در خاک آمریکا باشند ادامه خواهد داد».
این کیفرخواست دوستدار و قربانی را متهم کرده که عامدانه به‌عنوان مأموران دولت ایران بدون اطلاع قبلی به دادستان کل، عمل کرده و خدمات را به ایران در نقض تحریمهای آمریکا و (برای) توطئه ارائه کرده‌اند. هر دو متهم در ۹اوت به‌دنبال شکایات جنایی صادر شده از طرف دادگاه ناحیه کلمبیا دستگیر شدند. آن شکایات امروز علنی شدند.
بنا ‌به کیفرخواست در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ یا حوالی آن دوستدار Doostdar از ایران به آمریکا سفر کرده تا که اطلاعات جاسوسی در مورد نهادها و افرادی که دولت ایران به‌عنوان دشمن آن رژیم تلقی می‌کند از جمله منافع اسراییل و یهودیان و افراد وابسته به ‌ام.ئی.کی گروهی که از سرنگونی دولت کنونی ایران حمایت می‌کند، جمع‌آوری کند.
در ۲۱ژوئیه ۲۰۱۷ دوستدار روهر چاباد هاوس Rohr Chabad House یک نهاد یهودی در شیکاگو را شناسایی کرده که شامل گرفتن عکس از اقدامات امنیتی حوالی این تأسیسات بوده است.
در ۲۰سپتامبر قربانی متهم است که در تظاهرات ام.ئی.کی شرکت کرده و در خلال آن از افراد شرکت‌ کننده در این تظاهرات علیه رژیم کنونی ایران عکس گرفته است.
در دسامبر ۲۰۱۷ یا حوالی آن دوستدار از ایران به آمریکا بازگشته و با قربانی در منطقه لس‌آنجلس تماس می‌گیرد. در خلال ملاقات دوستدار به قربانی حدود ۲۰۰۰دلار نقد می‌پردازد و قربانی به او ۲۸عکس برداشته شده از تظاهرات ام.یی.کی در سال ۲۰۱۷ می‌دهد که بسیاری از آنها دارای دستنویس شناسایی افرادی بوده که در عکس‌ها بوده‌اند. این عکس‌ها همراه با رسید ۲۰۰۰دلاری در چمدان دوستدار پیداشد که مخفی شده بود در حالی که او در ترانزیت فرودگاهی در آمریکا در بازگشت از ایران در دسامبر ۲۰۱۷ بود.
کیفرخواست همچنین متهم می‌کند که قربانی بعد از مطلع ساختن دوستدار که برای انجام یک بریف توجیهی حضوری می‌خواهد به ایران برود، حوالی مارس ۲۰۱۸ به ایران رفته است.
بعد از آن حوالی ۴ماه مه قربانی در کنوانسیون ایران آزاد برای حقوق‌بشر مربوط به ام یی کی در سال ۲۰۱۸ در واشنگتن دی.سی شرکت می‌کند . در خلال کنفرانس قربانی از سخنرانان و حضار عکس برمی‌دارد که شامل هیأتهایی از سراسر آمریکا بوده‌اند.
در ۱۴مه دوستدار با قربانی تماس می‌گیرد تا که شیوه‌های سری را که قربانی برای تهیه این اطلاعات برای ایران باید استفاده کند را توضیح دهد.
دستگیری دو ایرانی در آمریکا به اتهام جاسوسی برای حکومت ایران.. جزئیات اتهامات
نیروهای امنیتی ایالات متحده آمریکا، دو ایرانی که یکی از آن‌ها تابعیت آمریکایی هم دارد را به اتهام جاسوسی برای دولت ایران دستگیر کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، این دو متهم، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از مخالفان نظام ایران و عکس برداری سری از موسسه‌های یهودی کردند.
بنا بر این گزارش، برپایه سند قضایی که دوشنبه ۲۰ اوت منتشر شد، وزارت دادگستری آمریکا، احمد رضا محمدی دوستدار (۳۸ ساله)، شهروند ایرانی-آمریکایی و مجید قربانی (۵۹ ساله) شهروند ایرانی مقیم کالیفرنیا را، به جاسوسی متهم کرد. بنا بر این سند، این دو متهم  شده اند که  اماکن یهودی را زیر نظر گرفته و برای  نفوذ در صفوف گروه «مجاهدین خلق»  تلاش کرده اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر