کل نماهای صفحه

۳۰ مرداد ۱۳۹۷

بازداشت دو ایرانی مامور اطلاعات آخوندها در آمریکا - جاسوسی علیه مجاهدین

بازداشت دو ایرانی مامور اطلاعات آخوندها در آمریکا - جاسوسی علیه مجاهدین



دادگاه ایالات متحده آمریکا
دادگاه ایالات متحده آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دو مأمور حکومت ایران را که مشغول جاسوسی از مجاهدین و فعالیتهای آنها و همچنین مناطق حساس در آمریکا بودند دستگیر کردند. از این افراد اسناد و مدارکی به دست آمده و مکالمات آنان هم ضبط و ثبت شده است. ترددات این افراد به ایران و مأموریتهای آنها علیه تظاهرات و جلسات مجاهدین نیز با جزییات مشخص شده است.

دفتر دادستانی آمریکا - ناحیه کلمبیا
مأموران دولت ایران
واشنگتن ـ امروز یک کیفرخواست ارائه شد که احمدرضا محمدی دوستدار ۳۸ساله، دارای تابعیت دوگانه آمریکا و ایران و مجید قربانی ۵۹سال، تبعه ایران و مقیم کالیفرنیا را به اقدام به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات شناسایی در مورد شهروندان و اتباع آمریکایی که اعضای گروه مجاهدین خلق بودند، محکوم می‌کند.
اتهامات توسط جان دیمرس John Demers معاون دادستان کل برای امنیت ملی و جسی کی لیو Jessie K. Liu دادستان آمریکا برای منطقه کلمبیا و مایکل مک گاریتی Michael McGarrity معاون مدیر اجرایی وقت شاخه امنیت ملی اف.بی.آی اعلام شد.
دیمرس معاون دادستان کل گفت« بخش امنیت ملی متعهد به حفاظت از آمریکا در برابر افرادی در کشور مان است که به‌طور غیرقانونی از جانب کشورهای خارجی متخاصم عمل می‌کنند.دوستدار و قربانی متهم هستند که از جانب ایران عمل می‌کرده‌اند که شامل انجام شناسایی مخالفان سیاسی و شرکت در سایر فعالیتهایی است که می‌تواند آمریکاییان را بخطر اندازد.
با دستگیری آنها و این اتهامات ما به‌دنبال حسابرسی از این متهمین هستیم».

نحوه شناسایی مأموران وزارت اطلاعات در آمریکا

جسی کی لیو معاون دادستان منطقه کلمبیا گفت« این کیفرخواست نشان‌دهنده تعهد وزارت دادگستری برای حسابرسی از مأموران دولتهای خارجی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا عمل می‌کنند می‌باشد به‌خصوص که آن ماموران، افراد و فعالیتهای قانوناً حفاظت‌شده، در این کشور را شناسایی می‌کردند»‌.
مک گاریتی معاون مدیر اجرایی وقت (اف بی‌آی) گفت« این فعالیت ادعا شده نشان‌دهنده علاقمندی مستمر در هدف قرار دادن آمریکا و نیز گروه‌های بالفعل اپوزیسیون که در آمریکا مستقرند می‌باشد». « اف بی‌آی به شناسایی و مختل کردن افرادی که به‌دنبال شرکت در فعالیت غیرقانونی از جانب ایران در خاک آمریکا باشند ادامه خواهد داد».
این کیفرخواست دوستدار و قربانی را متهم کرده که عامدانه به‌عنوان مأموران دولت ایران بدون اطلاع قبلی به دادستان کل، عمل کرده و خدمات را به ایران در نقض تحریمهای آمریکا و (برای) توطئه ارائه کرده‌اند. هر دو متهم در ۹اوت به‌دنبال شکایات جنایی صادر شده از طرف دادگاه ناحیه کلمبیا دستگیر شدند. آن شکایات امروز علنی شدند.

انتقال اطلاعات به ایران

بنا‌به کیفرخواست در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ یا حوالی آن دوستدار Doostdar از ایران به آمریکا سفر کرده تا که اطلاعات جاسوسی در مورد نهادها و افرادی که دولت ایران به‌عنوان دشمن آن رژیم تلقی می‌کند از جمله منافع اسراییل و یهودیان و افراد وابسته به‌ام.ئی.کی گروهی که از سرنگونی دولت کنونی ایران حمایت می‌کند، جمع‌آوری کند.
در ۲۱ژوئیه ۲۰۱۷ دوستدار رو هر چاباد هاوس Rohr Chabad House یک نهاد یهودی در شیکاگو را شناسایی کرده که شامل گرفتن عکس از اقدامات امنیتی حوالی این تأسیسات بوده است.

جاسوسی از تظاهرات و جلسات مجاهدین در آمریکا

در ۲۰سپتامبر قربانی متهم است که در تظاهرات ام.ئی.کی شرکت کرده و در خلال آن از افراد شرکت‌ کننده در این تظاهرات علیه رژیم کنونی ایران عکس گرفته است.
در دسامبر ۲۰۱۷ یا حوالی آن دوستدار از ایران به آمریکا بازگشته و با قربانی در منطقه لس‌آنجلس تماس می‌گیرد. در خلال ملاقات دوستدار به قربانی حدود ۲۰۰۰دلار نقد می‌پردازد و قربانی به او ۲۸عکس برداشته شده از تظاهرات ام.یی.کی در سال ۲۰۱۷ می‌دهد که بسیاری از آنها دارای دستنویس شناسایی افرادی بوده که در عکس‌ها بوده‌اند. این عکس‌ها همراه با رسید ۲۰۰۰دلاری در چمدان دوستدار پیداشد که مخفی شده بود در حالی که او در ترانزیت فرودگاهی در آمریکا در بازگشت از ایران در دسامبر ۲۰۱۷ بود.
کیفرخواست همچنین متهم می‌کند که قربانی بعد از مطلع ساختن دوستدار که برای انجام یک بریف توجیهی حضوری می‌خواهد به ایران برود، حوالی مارس ۲۰۱۸ به ایران رفته است.
بعد از آن حوالی ۴ماه مه قربانی در کنوانسیون ایران آزاد برای حقوق‌بشر مربوط به ام یی کی در سال ۲۰۱۸ در و اشنگتن دی.سی شرکت می‌کند. در خلال کنفرانس قربانی از سخنرانان و حضار عکس برمی‌دارد که شامل هیاتهایی از سراسر آمریکا بوده‌اند.
در ۱۴مه دوستدار با قربانی تماس می‌گیرد تا که شیوه‌های سری را که قربانی برای تهیه این اطلاعات برای ایران باید استفاده کند را توضیح دهد.

محاکمه جاسوسان رژیم ایران در دادگاه کلمبیا

قربانی قرار است در برابر دادگاه ناحیه‌ای آمریکا در ناحیه کلمبیا روز سه‌شنبه ۲۱اوت ساعت ۰۹۳۰ در برابر عالیجناب جی مایکل هاروی برای جلسه استماع از بازداشتی‌ها، شرکت کند.
حداکثر مجازات برای توطئه ۵سال و حداکثر مجازات برای عمل کردن به‌عنوان مأمور یک قدرت خارجی ۱۰سال و حداکثر مجازات برای نقض قانونی بین‌المللی اضطراری قدرتهای اقتصادی ۲۰سال است. حداکثر حکم قانونی توسط کنگره مقرر شده و در اینجا برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.
در صورت محکومیتی برای هر جرمی حکم متهم توسط دادگاه بر اساس دستورالعمل‌های مشاوره‌ای محکومیت و سایر عوامل قانونی است.
تحقیقات در مورد این موضوع توسط دفتر حوزه اف بی‌آی در واشنگتن و دفتر حوزه اف بی‌آی در لس‌آنجلس انجام شده است.
این پرونده بواسطه بخش امنیت ملی دفتر دادستانی آمریکا برای ناحیه کلمبیا بخش ضداطلاعات و کنترل صادرات بخش امنیت ملی وزارت دادگستری تحت پیگرد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر