کل نماهای صفحه

۷ شهریور ۱۳۹۷

آسوشیتدپرس: تظاهرات دی‌ماه ایران را به لرزه انداخت

آسوشیتدپرس: تظاهرات دی‌ماه ایران را به لرزه انداخت



دبی-العربیه.نت فارسی
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی، با شاره به سخنان روز سه‌شنبه 28 اوت حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در پاسخ به سوال‌های نمایندگان مجلس، نوشت که «تظاهرات دی‌ماه ایران را به لرزه انداخت».
تظاهرات دی‌ماه به تاریخ شمسی، به تظاهراتی گفته می‌شود که اواخر دسامبر 2017 در ایران آغاز شد و تا حدود یک ماه پس از آن ادامه یافت.
آغاز تظاهرات در مشهد با شعارهای اقتصادی علیه دولت حسن روحانی بود، اما به سرعت، تظاهرات اعتراض آمیز به اکثر شهرهای ایران کشیده شد و شعارها علیه نظام و علیه شخص علی خامنه‌ای رهبر ایران تغییر جهت داد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: «در بحبوحه مشکلات اقتصادی مداوم که به‌دنبال تصمیم آمریکا برای خروج از توافق اتمی تشدید شده‌ است، روحانی تظاهرات سراسری دی‌ماه در ایران را با تصمیم رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خروج از توافق اتمی مرتبط دانست».
این خبرگزاری افزود: «سلسله تظاهرات ماه دسامبر و ژانویه (دی ماه)، ایران را به لرزه انداخت».
روحانی روز سه‌شنبه در مجلس، گفت که در چهار سال و نیم نخست دولتش، اوضاع خوب بود، کشور روند توسعه را طی می‌کرد و تمام شاخص‌ها مثبت بود؛ اما ناگهان همه چیز تغییر کرد. او افزود: « تاریخ تغییر 5 دی ماه سال 1396 است، هر کس تاریخ دیگری بدهد، به نظر من آدرس غلطی به مردم داده است. 5 دی ماه سال 1396 مردم دیدند عده‌ای به خیابان آمدند و این شعار ناگهان تبدیل شد به شعارهای ساختار شکنانه شد. درست است که مردم بعد آمدند و به این جریان پاسخ قاطع دادند اما این حادثه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایران را دچار طمع کرد و بنابر این اواخر دی ماه تهدیدهای خود را آغاز کرد».
روحانی افزود: «تخریب خرابی می‌آورد».
مقام‌های دولتی ایران و نزدیکان این دولت معتقدند که آغازگر تظاهرات در مشهر، گروهی از رقبا از جناح اصولگرا بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر