کل نماهای صفحه

۳۰ تیر ۱۳۹۶

رئیسCIA: ترامپ در حال ایجاد تغییراتی «بنیادین» در سیاست آمریکا در قبال ایران است

رئیسCIA: ترامپ در حال ایجاد تغییراتی «بنیادین» در سیاست آمریکا در قبال ایران است
دبی-العربیه.نت فارسی
مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا،«سیا» شامگاه پنجشنبه 20 ژوئیه 2017 در مصاحبه‌ای گفته است، ایران برای منافع ایالات متحده تهدیدی بسیار جدی است.
رئیس سازمان سیا در این مصاحبه گفت:«دولت دونالد ترامپ در حال ایجاد تغییراتی بنیادین در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران است.
مایک پومپئو، در این سخنرانی سیاست ایران را توسعه طلبانه توصیف کرده و از تصمیم آمریکا برای مقابله با سیاست تهران در منطقه خبر داد.
رئیس سازمان سیا، در مراسم سالیانه نشست امنیتی «اسپن» که با حضور مقام‌های امنیتی و کارشناسان امور اطلاعاتی این کشور سخن می گفت، افزود:«ما گام نخست را برداشتیم و در اولین اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در حال ایجاد ائتلافی از کشورهای عربی خلیج و اسرائیل، برای یافتن "پلتفرمی" مشترک به منظور متوقف کردن توسعه‌طلبی‌های ایران است».
رئیس سازمان «سیا» گفته است که نتایج این تغییرات پس از اجرایی شدن روش‌های تازه آمریکا، برای تعامل با ایران مشاهده خواهد شد.‎
به گزارش العربیه رئیس سازمان سیا، در این مصاحبه بیشتر به موضوعات بحران سوریه، روابط آمریکا و روسیه و دخالت‌های ایران در منطقه پرداخته است.
وی با اشاره به نقش ایران در کشورهای سوریه، لبنان و یمن و حمایت این کشور از شبه نظامیان حوثی، حزب الله لبنان و رژیم اسد گفت از نظر آمریکا این اقدامات دولتمردان تهران نوعی توسعه طلبی وتلاشی برای ریاست بر خاورمیانه و تهدیدی برای منافع آمریکا است.
رئیس سیا تاکید کرد که منافع آمریکا تنها به سوریه و آینده این کشور محدود نمی‌شود بلکه واشینگتن برای ایجاد شرایطی مناسب جهت برقراری ثبات در خاورمیانه تلاش می‌کند.

مایک پومئینو در بخشی دیگری از مصاحبه خود بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به «عروسکی» در دست ایرانی‌ها توصیف کرد و گفت، با وجود بشار اسد سوریه به ثبات نخواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر