کل نماهای صفحه

۱۳ آبان ۱۳۹۵

حتما بخوانید وببیند بمب‌های بشکه‌ای آماده پرتاب در هلی‌کوپتر ارتش سوریه، اکتبر ۲۰۱۶

بمب‌های بشکه‌ای آماده پرتاب در هلی‌کوپتر ارتش سوریه، اکتبر ۲۰۱۶


No automatic alt text available.
از اولین باری که بمب‌‌های بشکه‌ای در آگوست ۲۰۱۲ بر روی حلب پرتاب شدند تا به امروز که کاربردشان در قتل و آوارگی مردمان سوری در میان انفعال جامعه‌ جهانی ادامه دارد چهار سال می‌گذرد. در تمام این مدت این بمب‌ها ساختار ابتدایی خود را در نداشتن سیستم هدفگیری حفظ کرده‌اند اما از حیث مکانیزم عمل و محتویات در چندین نوبت ارتقا یافته‌اند.
بیشتر بدانید

این فیلم را ببینید جنایت علیه بشریت
سوریه پرتاب بشکه تی ان تی و جمع آوری اجساد شهدا 16 10 2012

با اضافه کردن پره‌‌ها و تغییر مکان تعبیه چاشنی، ساختار آنان به گونه‌ای به روز شده است
...که انفجار را به هنگام برخورد با زمین تضمین کند و از حیث محتویات، میخ و لولاهای شکسته به عنوان ترکش جای خود را به قطعات خردشده‌ی میلگرد داده‌اند.
در تصویر زیر دو بمب بشکه‌ای نسل سوم با سینی فلزی در قسمت تحتاتی(به عنوان چاشنی انفجار) و سه پره (برای حفظ تعادل در هوا به هنگام سقوط به این جهت که بمب حتما با قسمت کف به زمین برخورد کند تا چاشنی عمل کند) مشخص هستند و چرخ‌های کوچک جوش‌داده شده در زیر نیز برای تسهیل در جابجایی قابل رویت هستند. اما وجود یک پاره سنگ نیز درون هلیکوپتر، که به شکلی نمادین بدویت و بربریت نهفته در ساختار بمب و مکانیزم پرتاب را بازگو می‌کند، قابل توجه است.
با توجه به پیکره‌بندی بمب‌های بشکه‌ای و تمرکز وزن اصلی مواد منفجره در میانه‌‌ی استوانه، به نظر می‌رسد تخته سنگ سنگین در کف هلیکوپتر در بین دو بمب قرار گرفته تا توزیع یکسان وزن را برقرار سازد و علاوه بر حفظ تعادل هلیکوپتر در آسمان، در صورت حرکت ناگهانی و در رفتن تسمه‌های دستی مانع از سُر خوردن و اصابت سر بمب دوم به سینی فلزی تحتانی بمب اول شود و از انفجار در هوا جلوگیری کند
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر