یکی از منابع مخالفان سوری به روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» گفته است که حزب الله لبنان تلاش می کند از راه اعمال فشار بر مردم محاصره شده شهرزبدانی آنها را قانع کند که از شهر عقب نشینی کنند.
شهر زبدانی مدتی است که توسط نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان حزب الله محاصره شده است.
این در حالی است که جنگنده های اسد نیز مرتب با بمب های بشکه ای مناطق مسکونی شهر را هدف قرار دادند.
در چنین شرایط حزب الله لبنان از اهالی منطقه خواسته است که به صورت مسالمت آمیز از شهر خارج شوند در غیر اینصورت شبه نظامیان این حزب و ارتش سوریه به گلوله باران مناطق مسکونی این شهر ادامه خواهند داد.
به گفته این منبع پیشنهاد حزب الله لبنان هنور به سطح بحث و مناقشه نرسیده است و طرف های درگیر هنوز منتظر استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل هستند.
قرار است دی میستورا امروز شنبه با نمایندگان 11 جناح نظامی از مخالفان در استانبول ملاقات کند.
 فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در این ملاقات نحوه یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای خروج اهالی از حلقه محاصره شهر زبدانی با مخالفان سوری بررسی خواهد کرد.
گفتنی است که هزار خانواده سوری متشکل از زنان و کودکان خردسال به دلیل درگیری های چند سال اخیر در مناطق مرزی موفق نشدند که از شهر زبدانی خارج شوند.
این منبع گفته است با توجه به عدم پایبندی نیروهای دولتی سوریه به آتش بس های گذشته، مخالفان سوری هیچگونه اعتمادی به رژیم اسد یا همپیمانان او مانند حزب الله لبنان ندارند به همین دلیل آنها ترجیح می دهند که هر تفاهمی برای اعلان آتش بس بایستی با وساطت فرستاده ویژه سازمان ملل صورت بگیرد.