کل نماهای صفحه

۱۸ مهر ۱۳۹۷

هزینه 16 میلیارد دلاری ایران در عراق، سوریه و یمن برای حمایت از شبه‌نظامیان

هزینه 16 میلیارد دلاری ایران در عراق، سوریه و یمن برای حمایت از شبه‌نظامیان



دبی-العربیه.نت فارسی
کارگروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران از سال 2012 تا کنون، بیش از 16 میلیارد دلار برای «حمایت از تروریسم» در عراق، سوریه و یمن هزینه کرده است.
این گزارش که لینک آن را مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده، نوشته است که ایران به وسیله سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران، این اموال را با روش‌های پیچیده‌ای، به شبه‌نظامیان و گروه‌هایی رسانده که به نیابت از تهران در کشورهای منطقه می‌جنگند.
این گزارش همچنین جزئیاتی از رفتارهای ایران در منطقه دارد که آن را با سر تیترهایی همچون «حمایت از تروریسم، برنامه موشکی، دور زدن تحریم‌ها، تهدید دریانوردی و امنیت، نقض حقوق بشر و آسیب رسانی به محیط زیست» توصیف کرده است.
این گزارش نوشته است که ایران همچنان به اعضای از گروه القاعده پناه می‌دهد و محل اقامت و همچنین گذرگاه برای عبور و مروم برای آن‌ها فراهم می‌کند؛ مساله‌ای که باعث شد القاعده بتواند جنگجو و پول از مناطقی در جنوب آسیا به سوریه منتقل کند.
مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «در حالی که مردم ایران برای زندگی مباره می‌کنند، نظام ایران با نقض قانونريال بیش از 16 میلیارد دلار را از سال 2012 برای حمایت از اسد (رئیس نظام سوریه) و متحدان و نمایندگانش در سوریه، عراق و یمن، هزینه کرد».
ایران به هزینه‌های سنگین در سوریه که کشته شدن صدها نیروی نظامی ایرانی هم جزو آن است، اذعان کرده است. یحیی رحیم صفوی مشاور نظامی علی خامنه‌ای رهبر ایران گفته که این کشور سعی می‌کند از راه درآمدهای نفت، گاز و فسفات سوریه، هزینه‌های خود را جبران کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر