حسن روحانی ضمن محکوم کردن حمله مشترک آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه سوریه، تاکید کرد که این حملات، خلاف اصول بین‌المللی و حمایت آشکار از تروریسم است.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور شنبه 14 آوریل در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس نظام سوریه، در واکنش به حمله موشکی مشترک سحرگاه امروز آمریکا، بریتانیا و فرانسه به مناطقی از دمشق را خلاف اصول بین‌المللی و حمایت از تروریسم دانست.حسن روحانی حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به مناطقی در سوریه را نقض آشکار موازین بین‌المللی از جمله منشور ملل متحد دانست، و گفت: «این تجاوز آشکار به خاک سوریه نبوده بلکه به ثبات و استقرار کل منطقه تجاوز شده است».
روحانی این حمله را علیه دولت و ملت سوریه و اقدامی عملی برای تقویت تروریسم در منطقه دانست و تاکید کرد:«نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی یک کشور به معنای تلاش برای ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در منطقه است».
"روحانی گفت من با بشار الاسد هستم واز او برای کشتار بیشتر همراه عظمای ولایت حمایت میکنیم"
روحانی با تاکید بر ایستادگی ایران در کنار دولت و ملت سوریه، افزود: «در شرایطی که تروریست‌ها هر روز در سوریه متحمل شکست جدید می‌شوند، این حرکت تجاوزکارانه به طور قطع به معنای حمایت از این گروه های شکست خورده است».
روحانی، با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه، تصریح کرد که مرزهای جغرافیایی سوریه به هیچ عنوان نباید تغییر کند.
وی حضور هر نیروی خارجی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور را بر خلاف قوانین بین‌المللی و نوعی تجاوز به خاک سوریه دانست.
"حسن روحانی مدافع بشار اسد خونریز"افزود: «هیچ دولت خارجی نمی‌تواند درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد و تصمیم‌گیر اصلی، مردم آن کشور هستند و جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و مردم سوریه خواهد ماند».
حسن روحانی بر ادامه فعالیت‌های ایران بویژه با همراهی روسیه و ترکیه در همه مجامع بین‌المللی برای تحقق صلح و ثبات در منطقه و سوریه تاکید کرد.
بشار اسد نیز این حمله را خلاف همه قوانین بین‌المللی و فاقد دستاورد نظامی دانست و گفت که این حمله اثری در اراده ملت و دولت سوریه در تداوم راه مقاومت برجای نگذاشته است.