کل نماهای صفحه

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

کره شمالی آماده حمله به ناو‌هواپیمابر آمریکا می‌شود


کره شمالی آماده حمله به ناو‌هواپیمابر آمریکا می‌شود
دبی-العربیه.نت فارسی

کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد آماده غرق کردن ناو‌هواپیمابر آمریکا و نشان دادن توان نظامی خود است. این در حالی است که ۲ ناو ژاپنی به ناوگروه آمریکا برای انجام یک رزمایش در غرب اقیانوس آرام پیوستند.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دستور داد تا ناو هواپیمابر کارل وینسن و ناوگروه همراه آن به سمت آب‌های شبه جزیره کره حرکت کنند. این دستور در واکنش به افزایش تنش در پی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی صادر شد.
آمریکا جزییاتی از محل این ناوگروه اعلام نکرده است و مایک پنس، معاون ترامپ روز شنبه فقط گفت «ظرف چند روز» این ناوگروه به منطقه وارد خواهد شد.
رادونگ سینمون، روزنامه دولتی کره شمالی در یک مقاله اعلام کرد: «نیروهای انقلابی آماده هستند تا ناو هواپیمابر اتمی آمریکا را غرق کنند و این نشانه‌ای از توان نظامی ما است».
کره شمالی روز سه‌شنبه ۸۵مین سالگرد ارتش این کشور را جشن می‌گیرد. معمولا در این سالگردها کره شمالی دست به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی می زند.
کره شمالی تاکنون ۵ آزمایش هسته ای انجام داده که ۲ مورد آن در سال گذشته انجام شده است. این کشور در کار ساخت موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای برای حمله به سرزمین آمریکاست.
قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی بزرگترین چالش امنیتی پیش روی دونالد ترامپ است. او قول داده اجازه نخواهد داد کره شمالی قابلیت حمله به آمریکا را بدست آورد و گفته است که تمامی گزینه‌ها و از جمله حمله نظامی در دست بررسی می‌باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر