علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، پس از ۱۸ ماه محمد سرافراز را از ریاست سازمان صدا و سیما برکنار کرد و احتمالا عبدالعلی علی عسگری به جای او منصوب شود.
این در حالی است که دوره ریاست بر صدا و سیما، ۵ ساله است. اما اتفاقات برجسته‌ای در این ۱۸ ماه در صدا و سیما رخ داد که به نظر می‌رسد رهبر ایران را مجبور به تغییر مدیریت این نهاد اطلاع رسانی حکومتی کرد.
از جمله این اتفاق‌ها می‌توان به رسوایی پیشنهاد جنسی یکی از مدیران سازمان صدا و سیما به یک مجری زن در شبکه پرس تی وی و پخش برنامه‌هایی که انتقادهای گسترده‌ای در سطح جامعه به همراه داشت، اشاره کرد.
محمد سرافراز در دوره کوتاه ریاست خود، ده‌ها مدیر صدا و سیما را بر کنار کرده و افرادی نزدیک به خود را گمارده است.
عبدالعلی علی عسگری دارای مدرک کار‌شناسی مهندسی الکترونیک است و در دوران ریاست عزت الله ضرغامی در صدا و سیما، معاون فنی این سازمان بود.
او دکترای سیستم و بهره‌وری دارد و هم اکنون در دانشکده صدا و سیما نیز تدریس می‌کند. علی عسگری با انتصاب سرافراز به ریاست سازمان در آبان ماه ۹۳ همچون دیگر معاونان صدا و سیما از سمت خود برکنار شد.
چند روز بعد از کنار گذاشته شدن وی توسط سرافراز، صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه ایران وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.
او پیش از این و در دوران جنگ ایران و عراق در سازمان صنایع دفاع و در عرصه موشکی نیز فعال بوده است. از علی عسگری به عنوان موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی یاد می‌شود.