شیخ محمد بن زاید جانشین فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی و ولیعهد ابو ظبی، از «دخالت‌های ایران» در منطقه، به شدت انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شیخ محمد بن زاید، دوشنبه ۷ مارس در کنفرانس خبری مشترکی با فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان گفت: «باید برای جلوی دخالت‌های ایران در منطقه را بگیریم. ایران تنها کشور در جهان است که در قانون اساسی‌اش با صادر کردن انقلاب تاکید شده است، آن‌گونه که یکی از شخصیت‌های آکادمیک گفته، اين در حقیقت صادر کردن فرقه‌گرایی و به بازی گرفتن امنیت منطقه است.. در پی آن هستیم که به تفاهم با ایران دست یابیم، ایران می‌تواند کشوری همسایه و کشوری دوست برای منطقه باشد اما نه با این سیاست‌ها، بر این باوریم که تلاش بزرگ دوستم وزیر امور خارجه آلمان در مذاکرات ۱+۵ با ایران، این واقعیت را آشکار کرد که ایران قابل مذاکره با جهان است اما باید به همسایگانش ثابت کند که قابلیت مذاکره با منطقه را نیز دارد».
در این کنفرانس خبری، دو طرف گفتند که بر سر آخرین تحولات در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آن‌ها اوضاع سوریه، جنگ با تندروی و تروریسم و مساله یمن، گفت‌وگو کردند.
شایان ذکر است که ایران، ۱۵۲ تن را که در پی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک سعودی در ایران بازداشت شده بودند، آزاد کرد.