کل نماهای صفحه

۹ اسفند ۱۳۹۴

خامنه ای وباندش واعتراف به شگست - «مردم خواهان تغییر هستند»«با خودمان چه کرده‌ایم، ما اصولگراها؟»

خامنه ای وباندش واعتراف به شگست - «مردم خواهان تغییر هستند»«با خودمان چه کرده‌ایم، ما اصولگراها؟»


وبسایت "عصر ایران" در تحلیلی درباره نتایج انتخابات کلان‌شهر تهران نوشت: «شاید اگر خود اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت هم می‌خواستند لیست نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی را بچینند، قطعا سهمی برای برخی بزرگان اصول‌گرا مانند توکلی، ابوترابی و حسن سبحانی قرار می‌دادند. اما نتایج نشان می‌دهد که مردم تهران خواستار تغییر در مجلس شورای اسلامی اسلامی هستند و می‌خواهند نسیم اعتدال در قوه مقننه هم بوزد.»

این سایت که به اصول‌گرایان میانه‌رو نزدیک است، می‌افزاید: «مردم از بیم ورود کسانی که کشور را به دوران محمود احمدی‌نژاد به عقب برگردانند به لیست امید رای دادند. مردم به خوبی با مشاهده مذاکرات مجلس در دوره نهم فهمیدند که برخی از نمایندگان این مجلس به دنبال زمینگیر کردن برجام، توسعه و دموکراسی هستند. آنها تصمیم گرفتند برای به فرجام رسیدن برجام و برجام ها به تندروها "نه" بگویند.»

"عصر ایران" همچنین نوشت: «رای گسترده مردم به فهرست امید، نشان داد که مردم به تهیه‌کنندگان این لیست اعتماد کامل دارند. بسیاری از افراد معرفی‌شده در تهران ناشناخته بودند، اما اعتماد مردم به روحانی، هاشمی و رئیس دولت اصلاحات [خاتمی] باعث شد آنها به تمام فهرست امید تکرار می‌کنم به تمام فهرست امید رای بدهند.»

«با خودمان چه کرده‌ایم، ما اصولگراها؟»

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصول‌گرا، در خبرآنلاین نوشت: «۱۰ سال است بر توسن پیروزی سواریم، ما اصولگراها. مجلس مال ماست، شورای شهر مال ماست، یک دولت ۸ ساله هم داشته‌ایم ما اصولگراها. صداوسیما هم پشت قباله ماست و شصتادتا خبرگزاری و سایت و روزنامه هم داریم ما اصولگراها. در همین انتخابات اخیر، خدا وکیلی چه کم داشتیم؟ کم تبلیغات کردیم؟»

این روزنامه‌نگار می‌افزاید: «باخته‌ایم آقا. نه امروز و ۲ سال پیش، همان ۱۰ سال پیش که همه تخم‌مرغ‌های‌مان را گذاشتیم توی سبد احمدی‌نژاد، ما اصولگراها.»

مهاجری در ادامه یادداشت خود نوشت: «در این یکی دو ماه هرکاری که می‌توانستیم کردیم تا لج رقیب‌مان را در بیاوریم. اگر چنین نمی‌کردیم، جامعه‌مان دوقطبی نمی‌شد و افراد کاردان و بلدی هم وارد مجلس می‌شدند، و جفا نمی‌کردیم به کاندیداهای خوبمان، ما اصولگراها.»

در پایان یادداشت محمد مهاجری آمده است: «رقیب آمد در زمین ما بازی کرد. دریبل زد، پاس داد، سانتر کرد، توپ را روی دروازه‌مان فرستاد ... متبخترانه فقط نگاه می‌کردیم ما اصولگراها. با خودمان چه کرده‌ایم ما اصولگراها؟» دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر