کل نماهای صفحه

۲۳ مهر ۱۳۹۴

تعجب نكيد حتي فحش ندادن هم جرم است - روزنامه رويش كه نوشت حسين همداني كشته شد دادگاهي شد

پرونده روزنامه 'رویش ملت' به دادگاه فرستاده شد

  • 12 اکتبر 2015 - 20 مهر
    1394
هیئت نظارت بر مطبوعات ایران در جلسه امروز دوشنبه ۲۰ مهر علاوه بر تذکر به روزنامه "رویش ملت"، پرونده این نشریه را به دادگاه فرستاد.
در این جلسه تیتر و محتوای صفحه اول این روزنامه در تاریخ ۱۸ مهر درباره سرتیپ حسین همدانی مصداق بند هشت ماده شش قانون مطبوعات تشخیص داده شد.
در این بند مطبوعات از "افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد" منع شده‌اند.
از این روزنامه انتقاد شده بود که در شماره روز یکشنبه خود درباره حسین همدانی، از فرماندهان ارشد سپاه به جای اصطلاح "شهید شد" از عبارت "کشته شد" استفاده کرده و در تیتر اول خود نوشته "سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد".

سایت اینترنتی روزنامه "رویش ملت" نیز از دسترس خارج شده است.
 
یک روز بعد از انتقادها از روزنامه رویش ملت، این نشریه در شماره روز دوشنبه‌ از کلمه شهید برای سرتیپ همدانی استفاده کرد
پیشتر حسین نوش‌آبادی این تیتر روزنامه را "سخیف" خوانده و گفته بود که "سهل‌انگاری، غفلت، جهالت و نادانی باعث شد مطلبی تهیه شود که به هیچ وجه با اهداف کلان کشور سازگار نیست".
آقای نوش‌آبادی استفاده از اصطلاح "کشته شد" در مورد آقای همدانی را دارای بار منفی دانسته و گفته بود که این موضوع "موجب ناراحتی دوستداران نظام، انقلاب و کشور شده است".
مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر